طالبان-جنگ-پنهان-علیه-داعش-را-گسترش دادند

امارت اسلامی طالبان جنگ پنهان خود علیه داعش در ننگرهار را گسترش داده و صدها نیروی تازه‌نفس به این ولایت اعزام کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه واشنگتن‌پست نبرد طالبان علیه داعش را آزمون حساس توانایی‌های ضد تروریزم طالبان عنوان کرده‌است.

مقامات امنیتی طالبان، به رسانه‌ها گفته‌اند که بیش از ۱۳۰۰ جنگجوی دیگر طالبان در ماه گذشته با دستور افزایش سرعت عملیات در ولایت ننگرهار مستقر شده‌اند.

همچنان ساکنان جلال‌آباد و نظامیان طالبان، می‌افزایند: حملات شبانه علیه اعضای مظنون به داعش در حال افزایش است. تاکنون صدها نفر دستگیر شده که تعدادی از آنها ناپدید یا کشته شده‌اند.

قاری نورالله فاتح، یکی تن از نیروهای اطلاعاتی طالبان در جلال آباد، گفته‌است: «نبرد دشوار است و بله گاهی اوقات وحشیانه است، اما ما باید داعش را نه فقط برای افغانستان، بلکه برای کل جهان ریشه کن کنیم.»

در همین حال، دیبرا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که شاخه خراسان داعش تقریبا در تمام ولایات حضور دارد و به طور فزاینده‌ای فعال است؛ اما طالبان در مهار داعش ناتوان نبوده‌اند.

طالبان در حالی به ننگرهار که پایگاه داعش شناخته می‌شود، نیرو اعزام کرده‌اند که مقام‌های امارت اسلامی می‌گویند، داعش در افغانستان حضور فزیکی ندارد و تهدید جدی نیست.

طالبان جنگ پنهان علیه داعش را گسترش دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد